Discussion:
Seapilot win8 shortcuts
(for gammel til at besvare)
Børge
2014-07-30 10:20:57 UTC
Permalink
hej
Er der nogle her i gruppen der har gjort sig den ulejlighed at dokumentere brugen af shortcuts og mus på en windows8 PC, og vil dele ud af dem?

Mvh
/Børge
HH
2014-07-30 12:32:06 UTC
Permalink
Ja, på grund af den totalt manglende support for det her er de funktioner som jeg har kunnet få til at virke:

Venstre musetast: LM

Zoom ind Ctrl +
Zoom ud Ctrl -
Kort op-ned højre-venstre Piltaster
Danne waypoint i rute LM og venstre piletast
Flytte waypoint i rute LM og shift
Vise menubjælke øverst
og nederst Højre musetast
Create mark LM og dobbelttap museplade

Tilføjelser vil blive modtaget med begærlighed!

Hans-Henrik
Post by Børge
hej
Er der nogle her i gruppen der har gjort sig den ulejlighed at dokumentere brugen af shortcuts og mus på en windows8 PC, og vil dele ud af dem?
Mvh
/Børge
Børge
2014-07-31 13:52:46 UTC
Permalink
Post by HH
Venstre musetast: LM
Zoom ind Ctrl +
Zoom ud Ctrl -
Kort op-ned højre-venstre Piltaster
Danne waypoint i rute LM og venstre piletast
Flytte waypoint i rute LM og shift
Vise menubjælke øverst
og nederst Højre musetast
Create mark LM og dobbelttap museplade
Tilføjelser vil blive modtaget med begærlighed!
Hans-Henrik
Post by Børge
hej
Er der nogle her i gruppen der har gjort sig den ulejlighed at dokumentere brugen af shortcuts og mus på en windows8 PC, og vil dele ud af dem?
Mvh
/Hej
Vedr Seapilot, så er mine erfaringer som sådan gode.

Jeg bruger en ældre bærbar med windows8, på denne er alle mine NMEA givere forbundet.

Via Franson gate multiplexer jeg alle til localhost:20175, alle mine navigations programmer, dvs OpenCpn, Maxsea og Seapilot lytter på denne port.

Maxsea er bedst, den kender næsten alle NMEA sentences.
OpenCpn erklar toer og Seapilot sidst.

Jeg ville dog tro at Seapilot kunne få bedre point hvis windows versionen kunne det samme som iPad versionen.

Detailje graden er ens på alle tre.
h***@gmail.com
2014-08-08 10:04:48 UTC
Permalink
Seapilot meddeler at der er følgende shortcuts der kan anvendes:

Ctrl + (+) Zoom In
Ctrl + (-) Zoom out
Ctrl + M Create Man overboard
Ctrl + Q Create Mark

Left arrow - Pan left
Right arrow - Pan right
Up arrow - Pan up
Down arrow - Pan down
I - Zoom in
O - Zoom out

M.h.t. manualer så er her sidste nyt:

När det gäller manualen för W8 så håller vi på med en total revision av manualerna så att vi skall få en generisk manual för alla operativsystem som jag hoppas är klar till hösten.

Mvh/Harding
Post by Børge
Post by HH
Venstre musetast: LM
Zoom ind Ctrl +
Zoom ud Ctrl -
Kort op-ned højre-venstre Piltaster
Danne waypoint i rute LM og venstre piletast
Flytte waypoint i rute LM og shift
Vise menubjælke øverst
og nederst Højre musetast
Create mark LM og dobbelttap museplade
Tilføjelser vil blive modtaget med begærlighed!
Hans-Henrik
Post by Børge
hej
Er der nogle her i gruppen der har gjort sig den ulejlighed at dokumentere brugen af shortcuts og mus på en windows8 PC, og vil dele ud af dem?
Mvh
/Hej
Vedr Seapilot, så er mine erfaringer som sådan gode.
Jeg bruger en ældre bærbar med windows8, på denne er alle mine NMEA givere forbundet.
Via Franson gate multiplexer jeg alle til localhost:20175, alle mine navigations programmer, dvs OpenCpn, Maxsea og Seapilot lytter på denne port.
Maxsea er bedst, den kender næsten alle NMEA sentences.
OpenCpn erklar toer og Seapilot sidst.
Jeg ville dog tro at Seapilot kunne få bedre point hvis windows versionen kunne det samme som iPad versionen.
Detailje graden er ens på alle tre.
HKN
2014-08-08 14:28:29 UTC
Permalink
"När det gäller manualen för W8 så håller vi på med en total revision av manualerna så att vi skall få en generisk manual för alla operativsystem som jag hoppas är klar till hösten."
Ja, det bliver ikke svært med en total revision mht Win8 - der er jo ingen manual!

Deres support er inkompetent og langsommelig.

Dbsh
Henrik
h***@gmail.com
2014-08-08 15:14:41 UTC
Permalink
Din kommentar til support er langt fra de oplevelser jeg har med Seapilot.

Det er et yderst kompetent foretagende, baseret på det rigtige grundlag, og firmaet er i en rivende udvikling.
Jeg oplever kun en til to dage responcetid inden jeg får et fyldestgørende svar.

Det er da en god ide at samle informationerne i en generisk manual for alle operativsystemerne. Det er jo ét- og samme produkt og forklaringerne om opsætning, virkemåde, anvendelse m.m. er jo ikke forskellig.
Problemet for dem der har købt win8, er at de ikke bruger programmet på en win8 PC; men forsøger sig med ældre computere.

Det er jo ikke forskelligt fra da vi rodede med det første DLS program som vi forsøgte at bruge på gamle DOS computere.
Dengang måtte vi også selv finde på brugbare løsninger.

Seapilot produktet er beregnet på trykskærmstyring.

Mvh/Harding
Post by HKN
"När det gäller manualen för W8 så håller vi på med en total revision av manualerna så att vi skall få en generisk manual för alla operativsystem som jag hoppas är klar till hösten."
Ja, det bliver ikke svært med en total revision mht Win8 - der er jo ingen manual!
Deres support er inkompetent og langsommelig.
Dbsh
Henrik
navigation
2014-08-09 16:14:48 UTC
Permalink
Du har aldrig svaret på spørgsmålet om, hvor din økonomiske interesse i
projektet ligger?

Kom nu ud af busken--

Egon
Post by h***@gmail.com
Din kommentar til support er langt fra de oplevelser jeg har med Seapilot.
Det er et yderst kompetent foretagende, baseret på det rigtige grundlag, og firmaet er i en rivende udvikling.
Jeg oplever kun en til to dage responcetid inden jeg får et fyldestgørende svar.
Det er da en god ide at samle informationerne i en generisk manual for alle operativsystemerne. Det er jo ét- og samme produkt og forklaringerne om opsætning, virkemåde, anvendelse m.m. er jo ikke forskellig.
Problemet for dem der har købt win8, er at de ikke bruger programmet på en win8 PC; men forsøger sig med ældre computere.
Det er jo ikke forskelligt fra da vi rodede med det første DLS program som vi forsøgte at bruge på gamle DOS computere.
Dengang måtte vi også selv finde på brugbare løsninger.
Seapilot produktet er beregnet på trykskærmstyring.
Mvh/Harding
Post by HKN
"När det gäller manualen för W8 så håller vi på med en total revision av manualerna så att vi skall få en generisk manual för alla operativsystem som jag hoppas är klar till hösten."
Ja, det bliver ikke svært med en total revision mht Win8 - der er jo ingen manual!
Deres support er inkompetent og langsommelig.
Dbsh
Henrik
h***@gmail.com
2014-08-09 18:14:12 UTC
Permalink
Jeg gentager:

Inden du nu kommer for godt i gang med dit pladder, så synes jeg at du skal føre bevis for dine påstande.
Fremvis de søkort hvor fareområdet på de mange hjemmeværns- og civile skydebaner er indtegnet. Før bevis for en signalgivning der kan ses på søen og som er nedfældet i anvisninger for søfarende.
Før bevis for at sikkerhedsudstyr findes og at det er angivet i instruksen for banen samt at det er i sporbar vedligeholdelsessystem.
Før bevis for at disse baner er inspiceret og godkendt af tilsynsførende myndighed.
o.s.v.

Mvh/Harding
Du har aldrig svaret p� sp�rgsm�let om, hvor din �konomiske interesse i
projektet ligger?
Kom nu ud af busken--
Egon
Post by h***@gmail.com
Din kommentar til support er langt fra de oplevelser jeg har med Seapilot.
Det er et yderst kompetent foretagende, baseret p� det rigtige grundlag, og firmaet er i en rivende udvikling.
Jeg oplever kun en til to dage responcetid inden jeg f�r et fyldestg�rende svar.
Det er da en god ide at samle informationerne i en generisk manual for alle operativsystemerne. Det er jo �t- og samme produkt og forklaringerne om ops�tning, virkem�de, anvendelse m.m. er jo ikke forskellig.
Problemet for dem der har k�bt win8, er at de ikke bruger programmet p� en win8 PC; men fors�ger sig med �ldre computere.
Det er jo ikke forskelligt fra da vi rodede med det f�rste DLS program som vi fors�gte at bruge p� gamle DOS computere.
Dengang m�tte vi ogs� selv finde p� brugbare l�sninger.
Seapilot produktet er beregnet p� tryksk�rmstyring.
Mvh/Harding
"N�r det g�ller manualen f�r W8 s� h�ller vi p� med en total revision av manualerna s� att vi skall f� en generisk manual f�r alla operativsystem som jag hoppas �r klar till h�sten."
Ja, det bliver ikke sv�rt med en total revision mht Win8 - der er jo ingen manual!
Deres support er inkompetent og langsommelig.
Dbsh
Henrik
Børge
2015-07-15 13:38:22 UTC
Permalink
Post by HH
Venstre musetast: LM
Zoom ind Ctrl +
Zoom ud Ctrl -
Kort op-ned højre-venstre Piltaster
Danne waypoint i rute LM og venstre piletast
Flytte waypoint i rute LM og shift
Vise menubjælke øverst
og nederst Højre musetast
Create mark LM og dobbelttap museplade
Tilføjelser vil blive modtaget med begærlighed!
Hans-Henrik
Post by Børge
hej
Er der nogle her i gruppen der har gjort sig den ulejlighed at dokumentere brugen af shortcuts og mus på en windows8 PC, og vil dele ud af dem?
Mvh
/Børge
Hej
Er der kommet opdateringer til denne mail?
mvh
/Børge
HH
2015-07-15 14:53:37 UTC
Permalink
Næh, ikke mig bekendt. Firmaet ser ud til at være gået i totalt flyverskjul hvad angår dokumentation, herunder de nævnte shortcuts. Den oprindelige manual, som gjald for iPad-udgaven findes ikke længere til download, selv om de mange gange har lovet at en opdateret manual til også Win8 var på trapperne. Nu findes der kun (efter min mening) temmeligt uanvendelige FAQ's.

Jeg har i min korrespondance med Seapilot support for mange måneder siden sendt de i starten af tråden nævnte shortcuts, men det er så blevet ved det.

Et andet væsentligt problem i lyset at den til tider ophidsede diskussion om rettede søkort synes jeg er, at i Seapilot kan man ingen steder se opdateringsstatus (fx. EFs-nummer) for søkortene.

/Hans-Henrik
Børge
2015-07-16 10:19:38 UTC
Permalink
Post by HH
Næh, ikke mig bekendt. Firmaet ser ud til at være gået i totalt flyverskjul hvad angår dokumentation, herunder de nævnte shortcuts. Den oprindelige manual, som gjald for iPad-udgaven findes ikke længere til download, selv om de mange gange har lovet at en opdateret manual til også Win8 var på trapperne. Nu findes der kun (efter min mening) temmeligt uanvendelige FAQ's.
Jeg har i min korrespondance med Seapilot support for mange måneder siden sendt de i starten af tråden nævnte shortcuts, men det er så blevet ved det.
Et andet væsentligt problem i lyset at den til tider ophidsede diskussion om rettede søkort synes jeg er, at i Seapilot kan man ingen steder se opdateringsstatus (fx. EFs-nummer) for søkortene.
/Hans-Henrik
Hej
Jeg kan kun give dig ret, det ser ud til at Seapilot er gået i flyverskjul.
1: jeg kan ikke "share" router og waypoints
2: Jeg kan ikke se hvilken EFS status mine kort har
3: Jeg kan ikke åbne eller redigere GPX og KML filer
4: GPX formattet ser ud til at være væsentligt forskelligt fra f.eks. OpenCPN
5: Besværligt at finde GPX filerne, og selv tage backup
osv osv
mvh
/Børge
HH
2015-07-16 12:44:54 UTC
Permalink
"Share" (nok et idiotisk æble-app ord for eksport) virker dog her hos mig. Vælg ruten og vælg email til at share med. Så bliver der sendt en email til adressen (dig selv) som du så kan bruge i fx. Opencpn. Jeg synes jo at det noget krukkeri (men igen noget app-idioti) at man er nødt til at sende en mail til sig selv i stedet for blot at kunne flytte filen. Og så kræver email jo internet-forbindelse som man jo ikke nødvendigvis har. Men her svarede Seapilots support, at hvis mailen ikke kan sendes på grund af manglende forbindelse, ja så ligger den bare i dit mailsystems udbakke, og herfra kan man så tage den.

/Hans-Henrik
Børge
2015-07-16 13:59:29 UTC
Permalink
Post by HH
"Share" (nok et idiotisk æble-app ord for eksport) virker dog her hos mig. Vælg ruten og vælg email til at share med. Så bliver der sendt en email til adressen (dig selv) som du så kan bruge i fx. Opencpn. Jeg synes jo at det noget krukkeri (men igen noget app-idioti) at man er nødt til at sende en mail til sig selv i stedet for blot at kunne flytte filen. Og så kræver email jo internet-forbindelse som man jo ikke nødvendigvis har. Men her svarede Seapilots support, at hvis mailen ikke kan sendes på grund af manglende forbindelse, ja så ligger den bare i dit mailsystems udbakke, og herfra kan man så tage den.
/Hans-Henrik
Hmm, jeg har ikke et valg der hedder internet, jeg har dropbox og Seapilot-share, ingen af dem syntes at virke
/Børge
HH
2015-07-17 12:20:29 UTC
Permalink
Det hedder mail her hos mig. Jeg har en gmail-konto som jeg er logget på (i Crome). Så er der i Seapilot som sagt muligheden for at sende .gpx-filer til sig selv.

/Hans-Henrik
Børge
2015-07-18 08:31:52 UTC
Permalink
Post by HH
Det hedder mail her hos mig. Jeg har en gmail-konto som jeg er logget på (i Crome). Så er der i Seapilot som sagt muligheden for at sende .gpx-filer til sig selv.
/Hans-Henrik
Hej
Har du så GMAIL installeret som APP på din WIN8?
mvh
/Børge
HH
2015-07-18 12:06:56 UTC
Permalink
Nej, jeg logger på min google-konto i Crome-browseren, og her kan jeg tilgå gmail. Men normalt anvender jeg Thunderbird som email-klient.

/Hans-Henrik

Loading...